Ֆիզիկա

2017-2018

Գ.Մխիթարյան/Ֆիզիկայից գիտելիքների ստուգման առաջադրանքներ/Մաս 2

























Լաբորատոր Աշխատանք: Ներքին Էներգիայի փոփոխման տարբերակներ

Ներքին էներգիան կարելի է փոփոխել երկու եղանակներով: Մեխանիկական աշխատանք կատարելով, և առանձ մեխանիկական աշխատանք կատարելու՝ ջերմահաղորդմամբ:
Ջերմահաղորման եղանակներն են՝ ջերմահաղորդականություն, կոնվեկցիան և ճառագայթում:
Ուսումնասիրենք այս եղանակներով ներքին էներգիայի փոփոխման եղանակները:

Փորձ 1

Նեքրին էներգիայի փոփոխությունը աշխատանք կատարելով՝կարելի է փոփոխել այդ մարմնի վրա աշխատանք կատարելու միջոցով, մարմնի նկատմամբ աշխատանք կատարելով(Շփման միջոցով), Մարմնի նկատմամբ աշխատանք կատարելով (մուրճով հարվածելով, մետաղալարը ճկելով և ուղղելով, Մխոցային գլանում գտնվող գազը սեղմելով, Դրանով մեծացնում ենք ներքին էներգիան):
Եթե մարմինը, ինքն է աշխատանք կատարու, իր ներքին էներգիայի հաշվին, ապա մարմնի ներէին էներգիան նվազում և այն սառչում է:
Փորձի Նպատակը՝դիտել գազի կատարած աշխատանքը, որը իրականանում է իր ներքին էներգիայի հաշվին:
Անհրաժեշտ սարքեր և նյութեր՝հաստ պատերով անոթ, ռետինե խցան և օդամղիչ պոմպ:
Փորձի ընթացքը-Ռետինե խցանով ամուր փակեցի անոթի բերանը և սկսեցի նրա մեջ օդամղիչ պոմպով սկսեցի օդ լցնել անոթի մեջ:







Իսահակ Նյուտոն

Իսահակ Նյուտոն, անգլիացի մաթեմտիկոս: Ծնվել է Լինկոլնշիր քաղաքում: Նյուտոնի հայրը հողագործ է եղել, Նյուտոնի ծննդից հետո հայրը մահանում: Երբ Նյուտոնը դառնում է երեք տարեկան, նրա մայրը  Աննա Էյսքյունյ նորից է ամուսնանում և գնում է ապրելու նոր ամուսնու մոտ թողնելով որդուն մորական տատի խնամքին։ Պատանի Իսահակը չէր սիրում խորթ հորը և նախատում էր մորը նրա հետ ամուսնանալու համար։  Տասներկուսից մինչև տասնյոթ տարեկանը Նյուտոնը սովորել է Գրենթհեմի դպրոցում։ 18 տարեկանում ընդունվում Թրինիթի (Սուրբ Երրորդության) վարժարան , որն ավարտում է 1666 թ.։
1705թ-ին Աննա Թագուհին շնորհում է ասպետի կոչում, որից հետո նա դառնում է սըր Իսաակ Նյուտոն։
Նյուտոնը մահացել է Մարտի 20-ին Քենսինգթոն քաղաքում 83 տարեկանում, չնայաց նրան, որ Նյուտոնը ծնվել է շատ թույլ առողջությամբ:







Նյուտոնի առաջին օրենքը

Մարմինը պահպանում է իր արագությունը ոչ միայն այլ մարմինների ազդեցության բացակայության, այլ նաև դրանց հավասարակշռության դեպքում:
Նյուտոն երկրորդ օրենքը

Մարմնի վրա ազդող ուժի ազդեցությամբ նրա ձեռք բերած արագացումը հավասար է այդ ուժի և մարմնի զանգվածի հարաբերությանը:

Նյուտոնի երրորդ օրենքը
 Մարմինները միմյանց հետ փոխազդում են նույն բնույթի` մոդուլով հավասար և ուղղությամբ հակադիր ուժերով:


Աղբյուրներ՝


3-1,2,3





1.որ անհավասարաչափ շարժումն է կոչվում հավասարաչափ արագացող
Այն շարժումը, որի  ընթացքում մարմնի արագությունը կամայական հավասար ժամանակամիջոցներում աճում է միևնույն չափով, կոչվում է հավասարաչափ արագացող շարժում:
2.Ինչ է ցույց տալիս արագացումը:Որն է արագացման միավորը,և ինչպես է այն սահմանվում:Գրել բանաձևը:

3.հավասարաչափ շարժման ճանապարհի և արագության բանաձևը և գրաֆիկը
4.հավասարաչափ արագացող շարժման արագության և ճանապարհի բանաձևերը և  գրաֆիկը,երբ արագությունը աճում է,և երբ նվազում է:



Լաբարատոր աշխատանք 1




Հավասարաչափ արագացող շարժման արագացման որոշումը


Աշխատանքի նպատակը. չափել այն արագացումը, որով շարժվում է գնդիկը թեք ճոռով:
Անհրաժեշտ սարքեր և նյութեր. մետաղե ճոռ, պողպատե գնդիկ, վայրկենաչափ, գլան, չափերիզ և ամրակալան:

Փորձ 1
Սկզբում ամրակալի վրա տեղադրեցի ճոռը: Ճոռի տակ տեղադրեցի գլանը:
t1= 1.40 վ
t2= 1.01
t3= 1.00
t1+t2+t3 = 3,41/3

a1= 2s/tմիջ2


s=110 = 1,1մ

Փորձ 2
t1 = 1.07
t2 = 1.13
t3 = 1.10




t1+t2+t3=3,3/3=1,1



tմիջ-1,1

a=2s/t2


t1=0,82
t2=1,02
t3=0,76

t1+t2+t3=2,6/3=




Լաբորատոր Աշխատանք

Անհրաժեշտ պարագաներ: Թուղթ և փայտյա չորսուն
Փորձ 1

Փայտյա չորսունը դրեցի թղթի վրա և թղթի ծայրից դանդաղ ձգեցի:

1.      Սեղանի նկատմամբ թուղթը և փայտյա չորսունը միասին շարժվում են:
2.      Ես ընտրեցի հաշվարկման մարմինը սեղանը:
3.      Փայտյա չորսունը թղթի նկատմամբ գտնվում է դադարի վիճակում:
4.      Թղթի նկատմամբ սեղանը շարժվում է:
5.      Վերջին երկու դեպքերում հաշվարման մարմին ընտրել եմ թուղթը:
6.      Տվյալ մարմին գտնվում է շարժման թե դադարի վիճակում, կախված է հաշվառման մարմնից:
7.      Այդյունքում սեղանը գտնվում է շար

Փորձ 2
Փայտյա չորսունը դրեցի թղթի վրա և կտրուկ թուղթը ձգեցի:
1.      Թութղը գտնվում է շարժման վիճակում սեղանի նկատմամբ:
2.      Թղթի նկատմամբ սեղանը գտնվում է շարժման վիճակում:
3.      Սեղանի նկատմամբ չորսուն գտնվում է դադարի վիճակում:
4.      Չորսուն թղթի նկատմամբ գտնվում է շարժման վիճակում:

Փորձ 3

Երզրակություն

Երկու փորձերից եկան եզրակություն, որ շարժումը և դադար հասկացողություններն հարաբերական են և այն կախված է հաշվարկման մարմնի ընտրությունից:

1.որ անհավասարաչափ շարժումն է կոչվում հավասարաչափ արագացող
Անհավասարաչափ շարժում է կոչվում հավասարաչափ արագացող, եթե նա հավասարաչափ փոխում իր արագությունը:
2.Ինչ է ցույց տալիս արագացումը:Որն է արագացման միավորը,և ինչպես է այն սահմանվում:Գրել բանաձևը:
3.հավասարաչափ շարժման ճանապարհի և արագության բանաձևը և գրաֆիկը

4.հավասարաչափ արագացող շարժման արագության և ճանապարհի բանաձևերը և  գրաֆիկը,երբ արագությունը աճում է,և երբ նվազում է:













2016-2017






Ֆիզիկական մեծությունների չափումները

1.      Ինչ է նշանակում չափել Ֆիզիկական մեծությունը:
Պատասխան: Չափել Ֆիզիկական մեծությունը նշանակում է համեմատել նույնատիպ մեծության հետ, որը ընդունված է, որպես միավոր:
2.      Ինչպես որոշել չափիչ սարքի բաժանման արժեքը:
Պատասխան:Չափիչ սարքի սանդղակի բաժանման արժեքը որոշելու համար անհրաժեշտ է…

Ֆիզիկական մեծությունների չափում

Որպես ֆիզիկական մեծություն մետրը ստեղծվել է պատահական: Մինչև մետրը մարդիկ երկարությունը չափում էին Պլատինից և Իրիդիումից  պատրաստված ձողով: Պատահական Ձևով ձողի վրա երկու խազ եղավ և գիտնականները այդ խազերի միջև հեռավորությունը ընդունել են, որպես երկարություն և այն ավանել են 1 մետր: Այս միավորը համարվում է հիմնական միավորը միձազգային Համակարգում (ՄՀ): Կան նաև երկարության այլ միավորներ, Մասնակի և բազմակի


Լաբատոր աշխատանք
Հեղուկի ծավալի չափումը չափանոթի միջոցով

Աշխատանքի նպատակը:սովորել չափանոթի միջոցով հեղուկի ծավալը և անոթների տարողությունները չափելը:
Սարքեր և նյութեր:չափանոթ, ջրով լցված բաժակ, ոչ մեծ սրվակ և այլն անոթներ
22
Ես ունեմ չափանոթ նախ ես ուսումնասիրեցի չափանոթը նրա չափման սահմաններն էլ(չափման սահմաններ), դա գործիքի ամենաբարձր և ամենափոքր արժեքներն են, որոնք արտահայտում են թվերով:
Իմ չափանոթի նվազագույն չափման հնավորությունը դա 0,իսկ առավեագույնը 150մլ:
Պետք է որոշել սանդղակի բաժանման արժեքը, դրա համար ես սանդղակի վրա գտա երկու մոտոկա գծիկներ որոնց կողքի մեծության թվային արժեքներ են գրված  (50մլ,100մլ), այնուհետև մեծ արժեքից հանեցի փոքր արժեքը (100մլ-ից հանած 50մլ-ից ): Որից հետո ստացված բաժանեցի դրանց միջև բաճանումների թվին
(100-50):25=2մլ
Այս բոլորը կգրվի հետևյալ կերպ
Բաժանման արժեք=
C=
Իմ գործիքի չափման սխալը բաժանման արժեքի կեսն է
C1=+-
C=+-2մլ:2=+-1մլ

Այժմ որոշում եմ անկանոն մարմնների ծավալը:
Դրա համար նախ վերցնում ենք սկզբից իմ չափագլանի ջուրի ծավալը V1=54մլ 1մլ.
Թելով կապեցի անկանոնմարմինը զգույշությամբ իջեցրեցի ջրի մեջ: 53մլ.<V1<55մլ.
Իջեցրեցի այնքան ժամանակ մինչև վերջնական չսուզվի: Ես տեսա, որ ջրի մակարդակը բարձրացավ, ջրի և մարմնի ծավալը եղավ V2=106մլ. 1մլ.
Ջուրը + մարմին
V2=106սմ3 1սմ3
105սմ3<V2<107սմ3
Սուզված մարմնի ծավալը

V=V2-V1=106սմ3-54սմ3=52սմ3





Комментарии