Պատմություն


  1. Պատմեք արևելյան հասարակությունների արդիականացման փորձերի մասին;
  2. Վերլուծեք Ճապոնիայի արդիականացման առաձնահատկությունները;
Բոսինի պատերազմի ժամանակ մահացել է 4000 մարդ, չնայաց նրան, որ երկու կողմից էլ ներգրաված է եղել 120.000 մարդ: 
  1. Համեմատեք Թուրքիայի և Իրանի արդիականացման գործընթացները;
Նմանություններ
Տարբերություններ
Երկու հեղաշրջումներն էլ ուզում էին սահմանադրություն հռչակել
Իրանում շահի կողմանկիցներին օգնեցին օտարերկյա պետությունները, իսկ թուրքիայում ոչ
Եվ իրանի շահը, և թուրքիայի սուլթանը ստիպված սահմանադրություն ընդունեցին


  1. Շարադրեք Մուցուխիտոյի և Սուն Յաթ Սենի համեմատական բնութագրերը:


  1. Պատմեք Նոր ժամանակների հայկական մշակույթի մասին;
  2. Թվարկեք Նոր ժամանակներում հայկական մշակույթի առանցքային գործիչներին: Գործիչների ընտրությունը հիմնավորեք;
  3. Բնութագրեք Խաչատուր Աբովյանին;
Խաչատուր Աբովյան-հայ նոր գրականություն հիմնադիր: 1829 թ-ին Էջմիածին է եկել Դորպատի (այժմ Էստոնիայի Հանրապետության Տարտու քաղաքը) համալսարանի պրոֆեսոր Ֆրիդրիխ Պարրոտը Մասիս (Արարատ) լեռը բարձրանալու նպատակով: Եփրեմ կաթողիկոսն իր քարտուղար և սինոդի թարգմանիչ Աբովյանին հանձնարարել է ուղեկցել Պարրոտի արշավախմբին: Նույն տարվա հոկտեմբերի 9-ին նրանք բարձրացել են Մեծ Մասիսի գագաթը: Դա առիթ է դարձել, որպեսզի Աբովյանը, որ մինչ այդ՝ 1819–22 թթ-ին, սովորել էր Էջմիածնի վանական, 1824–26 թթ-ին Թիֆլիսի Ներսիսյան դպրոցներում, մեկներ Դորպատ՝ ուսումնառության: 1830–35 թթ-ին պետական կրթաթոշակով ուսանել է Դորպատի համալսարանում, սովորել մի շարք լեզուներ՝ գերմաներեն, ֆրանսերեն, անգլերեն, լատիներեն, ուսումնասիրել բնական և հասարակական գիտություններ, երաժշտություն: 1836 թ-ին վերադարձել է հայրենիք: 1837–43 թթ-ին, որպես տեսուչ, աշխատել է Թիֆլիսի, 1843–48 թթ-ին՝ Երևանի գավառական դպրոցներում: Ստեղծագործել է երեք լեզվով հայերեն, ռուսերեն և գերմաներեն: Գրել է չափածո («Զգացմունք ցավալի սրտիս», «Գարուն», «Սեր առ հայրենիս») և արձակ («Պարապ վախտի խաղալիք», «Թուրքի աղջիկը», «Առաջին սեր»)  գործեր, հեղինակ է նաև ուսումնասիրությունների, դպրոցական ձեռնարկների («Նախաշավիղ կրթության»): 1841թ.-ին գրել է <<Վերք Հայաստանի, ողբ հայենասերի>> պատմավեպը: Վեպում պատկերված է հայ ժողովրդի ծանր դրությունը Պարսկաստանի ու Թուրքիայի տիրապտություն օրոք: 1848 թ-ի մարտին Աբովյանը նշանակվել է Թիֆլիսի Ներսիսյան դպրոցի տեսուչ, սակայն, դեռ պաշտոնական պարտականությունները չստանձնած, ապրիլի 2-ին (նոր տոմարով՝ 14-ին) վաղ առավոտյան դուրս է եկել տանից և այլևս չի վերադարձել: 

  1. Վերլուծեք Նոր ժամանակների հայ գրականության որևէ երկ:

Комментарии