- Պատմեք արևելյան հասարակությունների արդիականացման փորձերի մասին;
- Վերլուծեք Ճապոնիայի արդիականացման առաձնահատկությունները;
Բոսինի պատերազմի
ժամանակ մահացել է 4000 մարդ, չնայաց նրան, որ երկու կողմից էլ ներգրաված է եղել
120.000 մարդ:
- Համեմատեք Թուրքիայի և Իրանի արդիականացման
գործընթացները;
Նմանություններ
|
Տարբերություններ
|
Երկու հեղաշրջումներն էլ ուզում էին սահմանադրություն հռչակել
|
Իրանում շահի կողմանկիցներին օգնեցին օտարերկյա պետությունները, իսկ թուրքիայում
ոչ
|
Եվ իրանի շահը, և թուրքիայի սուլթանը ստիպված սահմանադրություն ընդունեցին
|
- Շարադրեք Մուցուխիտոյի և Սուն Յաթ
Սենի համեմատական բնութագրերը:
- Պատմեք Նոր ժամանակների հայկական մշակույթի մասին;
- Թվարկեք Նոր ժամանակներում հայկական մշակույթի առանցքային գործիչներին: Գործիչների ընտրությունը հիմնավորեք;
- Բնութագրեք Խաչատուր Աբովյանին;
Խաչատուր Աբովյան-հայ նոր գրականություն
հիմնադիր: 1829 թ-ին Էջմիածին է եկել Դորպատի (այժմ Էստոնիայի Հանրապետության
Տարտու քաղաքը) համալսարանի պրոֆեսոր Ֆրիդրիխ Պարրոտը Մասիս (Արարատ) լեռը բարձրանալու
նպատակով: Եփրեմ կաթողիկոսն իր քարտուղար և սինոդի թարգմանիչ Աբովյանին հանձնարարել
է ուղեկցել Պարրոտի արշավախմբին: Նույն տարվա հոկտեմբերի 9-ին նրանք բարձրացել են Մեծ
Մասիսի գագաթը: Դա առիթ է դարձել, որպեսզի Աբովյանը,
որ մինչ այդ՝ 1819–22 թթ-ին, սովորել էր Էջմիածնի վանական, 1824–26 թթ-ին Թիֆլիսի Ներսիսյան
դպրոցներում, մեկներ Դորպատ՝ ուսումնառության: 1830–35 թթ-ին պետական կրթաթոշակով ուսանել
է Դորպատի համալսարանում, սովորել մի շարք լեզուներ՝ գերմաներեն, ֆրանսերեն, անգլերեն,
լատիներեն, ուսումնասիրել բնական և հասարակական գիտություններ, երաժշտություն:
1836 թ-ին վերադարձել է հայրենիք: 1837–43 թթ-ին, որպես տեսուչ, աշխատել է Թիֆլիսի,
1843–48 թթ-ին՝ Երևանի գավառական դպրոցներում: Ստեղծագործել է երեք լեզվով հայերեն, ռուսերեն և գերմաներեն: Գրել է չափածո
(«Զգացմունք ցավալի սրտիս», «Գարուն», «Սեր առ հայրենիս») և արձակ («Պարապ վախտի խաղալիք»,
«Թուրքի աղջիկը», «Առաջին սեր») գործեր, հեղինակ է նաև ուսումնասիրությունների,
դպրոցական ձեռնարկների («Նախաշավիղ կրթության»): 1841թ.-ին գրել է <<Վերք Հայաստանի, ողբ հայենասերի>>
պատմավեպը: Վեպում պատկերված է հայ ժողովրդի ծանր դրությունը Պարսկաստանի ու Թուրքիայի
տիրապտություն օրոք: 1848 թ-ի մարտին Աբովյանը նշանակվել է Թիֆլիսի Ներսիսյան
դպրոցի տեսուչ, սակայն, դեռ պաշտոնական պարտականությունները չստանձնած, ապրիլի 2-ին
(նոր տոմարով՝ 14-ին) վաղ առավոտյան դուրս է եկել տանից և այլևս չի վերադարձել:
- Վերլուծեք Նոր ժամանակների հայ գրականության որևէ երկ:
Комментарии
Отправить комментарий